DUG I DUGOVANJE

 
Kako se ponašamo prema osobi kojoj dugujemo, a kako prema onim osobama koje nama duguju? Je li to jednak osjećaj ili je pak različit?
Svi smo različiti, pa ćemo se u istoj situaciji različito ponašati. Morate priznati da ako ste dužni banci ponašanje prema njoj je različito od ponašanja prema kamatarima, a posve drugačije ako je posudba ili dug između prijatelja, poznanika ili rodbine.


Kad ste dužni banci taj odnos me ne zanima, jer je sve regulirano zakonom i tu se ništa ne može mijenjati. No, pitanje je, kakav stav zauzimate prema onome tko je vama dužan, a kako kada vi nekome dugujete, a da to nije banka?
Kada sam nekome dužan, ja ću dug vratiti u dogovorenom roku i biti ću zahvalan onome tko mi je posudio, ali kad je meni netko dužan, onda sam na stotinu muka. Naročito ako mi je dugovanje dužnik „zaboravio“ vratiti. Uglavnom, upadnem u nekakvo blesavo stanje.

Ma poslušajte ovaj biser; - Nekidan sretnem dužnika, koji mi duguje već nekoliko godina, pa umjesto da ga pritisnem da mi vrati dug, ja sam se smotao kao sajla i šutio cijelo vrijeme. Naprosto, sramota me bila zapitati svoj novac i na kraju volio bih da ga nisam sreo.
I tako dok ja umirem od sramote što mi je netko dužan on svake zime u Francuskoj s obitelji na skijanju.

Nije sramota biti dužan, ali je sramota ne vratiti ili odugovlačiti vraćanje duga. Budite pošteni i vratite ono što ste posudili, ili zamolite da vam produži rok vraćanja. To je prava mjera odnosa prema dugu i onome tko vam je posudio.

Do nekog duga zdravi i veseli bili!
Vaš Ljubomir Topić (Mali Mate)

Primjedbe