PRIJATELJSTVO

 
Dok krajičkom oka pogledavam fotografiju zagrljenih dječaka, istovremeno se pitam kakav je to poriv nastao među njima, očito u istom trenutku, koji ih je ponukao da se zagrle.
Odmah je vidljivo da ovo nije bilokakav zagrljaj, kojega nevidljivom snagom svesrdno daju jedan drugom dva mlada stvorenja, izražavajući međusobnu vezu koju nazivamo prijateljstvo.

U svakidašnjem razgovoru često puta kažemo "danas sam sreo prijatelja" ili "nisam dugo vidio prijatelja". Da li su svi oblici viđenja i druženja zaista prijateljstvo ili je to samo poštapalica, kojom najobičnije poznanstvo nazivamo prijateljstvom.
Ja prijateljstvo razumijem na način da je ono neograničena simpatija, drugarstvo, povjerenje, razumijevanje i drugi oblici koji vladaju na dragovoljnoj bazi između dva razumna bića. 
Ako je prijateljstvo to što sam nabrojio, onda u životu ne možete imati bezbroj prijatelja, jer sve osobine koje karakterizira prijateljstvo ne možete dijeliti s cijelim svijetom.
Ja sam na primjer imao samo jednog jedinog prijatelja i bezbroj poznanika. S nekim poznanicima bio sam malo bolji, a s nekima samo poznanik, što ne znači da s poznanicima nisam dijelio informacije, bio rado u njihovu društvu i da se nismo družili uživajući jedan u drugom, no dijeliti najveće tajne i intimu bez imalo ljubomore ili strepnje da ću biti izigran ili izvrgnut ruglu, to je bio samo jedan čovjek, to je bio moj prijatelj.



Razmišljajući o svojem prijatelju i našem prijateljevanju nameću mi se logična pitanja;
- kada je
u ljudskom životu pravo vrijeme za stjecanje prijatelja. Jeli to u doba mladosti ili starosti?
- koja su prijateljstva trajnija i čvršća, ona stečena u vrtićima, školi ili zreloj dobi?
- miješamo li katkada ljubav s prijateljstvom, naročito u odnosu muško žensko?
Eto prilike da iznesete svoje mišljenje o ovim pitanjima ili jednostavno postavite druga. Možete ako želite pisati i o prijateljstvu onako kako ga vi živite.

PS.
Često vas na ovim stranicama pozivam da slobodno pišete svoja mišljenja i da se nemate čega bojati. Iznesite svoje mišljenje. Tako ćemo razviti bolje međusobne veze i veće razumijevanje. 
Veselilo bih me da se uključite u dijalog. 

Zdravi i veseli bili!
Vaš Ljubomir Topić (Mali Mate)

Primjedbe

  1. Pravo i iskreno prijateljstvo ne poznaje ljubomoru, sebičnost i druge emocije koje mogu da unesu nemir i razdor. Prijateljska ljubav je nesebična, uzajamna i nikad ne prestaje, jer prijatelj je tu da te razumije, kada niko drugi nije to u stanju i da te poštuje i voli kada nikoga drugog nije briga za to.Prijateljstvo se ne bira, ono biva ko zna zbog čega, kao ljubav.
    I ja bi voljela vidjeti još neke misli pratitelja ovog bloga !



    OdgovoriIzbriši
  2. Eto moje mišljenje si pročitala, no više mi je stalo do toga kako privoliti druge posjetioce da se jave. Nemam pojma kakvog su karaktera iako nikome ne zamjeram što će i kako pisati. Samo neka pišu i razvijaju mišljenja s drugim ljudima.

    OdgovoriIzbriši

Objavi komentar