MAŠTA I SUDBINA

 
Kad ovo budete čitali nadam se da ću još uvijek biti među vama. U svojoj iskrenosti i prirođenoj hrabrosti priznajem kako sam ipak na kraju svog životnog puta. Potpuno sam svjestan da mi ovozemaljsko vrijeme ističe. Uz najbolju želju ostalo mi je još malo ili vrlo malo vremena. Godine su neprimjetno prolazile, nekad brže nekad sporije, ali doguralo se do prilično visokog broja. Svi moji vršnjaci a i puno njih koji su od mene bili i dvadesetak godina mlađi davno su se preselili na drugi svijet. No sudbina je tako htjela i ja sam još uvijek tu. Kaže moj rođak Darko da sam zaboravio umrijeti! E, kad je to tako onda ostajem još s vama pa dok traje traje.


Dobro je kad čovjek ne zna kad će mu doći autobus“ s kojim će poći tamo negdje na beskrajno dalek put, tamo u vrijeme gdje se godine ne broje.
Zato niti jedan čovjek u poodmaklim godinama ne bi trebao razmišljati o budućnosti. Stari ljudi naprosto nemaju budućnosti, jer im ona može biti prekinuta odmah sada ili za koji trenutak.
Ipak, ne tugujte! Uz malo mašte i sjećanja na mladenačke dane možete ostatak života učiniti značajno veselijim i kvalitetnijim. Ako imate volje i snage, vaš duh može od vas učiniti prihvatljivu osobu u kojoj će sugovornici, prijatelji ili članovi obitelji u vama pronaći podnošljivu osobu.
S maštom i zdravim duhom društvo će vam podariti simpatije i osjećaj kako ste još uvijek “upotrebljivi”. Nećete se osjećati usamljeno, staro i odbačeno, što je najveća neugoda koju pod stare dane možete doživjeti.
Zato ostanite isti i živite na način kako ste živjeli kad ste bili mladi. Družite se i nemojte kloniti duhom, jednom riječju budite aktivni.
A ja, kako se ja odnosim prema mašti i sudbini? 
Mašta me služi kao u najboljim danima. U njoj se snalazim bolje nego u stvarnom životu. Gospodar sam njenih rješenja kao galeb nebeskih visina. 
Sudbina ? Vjerujem kako ta moćna i nevidljiva snaga, od koje se ne može pobjeći, prati svako razumno biće, pa tako i mene. Zajedno smo rođeni i zajedno ćemo umrijeti. Tu nije moguće ništa mijenjati!
Eto, iako se sve ovo odnosi na starije osobe nije na odmet da i vi mlađi razmislite o mojoj poruci. Lagano se pripremajte za stare dane. Oni su već tu!
 
Zdravi i veseli bili ma koliko god da ste stari.
Vaš Ljubomir Topić (Mali Mate)

Primjedbe

  1. Onaj koji se ne sjeća dobrih stvari koje su već prošle, ostario je.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Sve lijepo što u sebi nosim je upravo sjećanje na prošla vremena koja su bila siromašna i teška, sli zato i jesu lijepa….

      Izbriši
  2. Život je putovanje na kojen sritneš i vidiš puno čeljadi ali malo i ima da se čovikon mogu zvat.Živijo ti nami dok oni gori ne kaže da ti je vrime a tebe valja čovikon zvat jer da si samo ovo pokrenijo, zaslužijo si, jer si nas okupio okosebe i danan mislit da je naše misto lipše nego ga u našin srcima grlimo, svak u sebi!

    OdgovoriIzbriši
  3. Ljubomir Topić19. 10. 2022. 12:35

    Blago ti je onome tko ima ovakvu publiku. Grlim vas sve, ali to i nije najbolje, jer izgleda kao ono kad se opraštaš…nije došlo još do toga….

    OdgovoriIzbriši
  4. Evo i mene na tvom blogu dragi prijatelju...svi mi imamo maštu i u trenucima kad si damo oduška, dozvoljavamo joj ući u naše misli...eto, i meni je mašta uvijek dobrodošla, do te mjere, da kad sam opuštena i kad ona započinje sa svojom ulogom, obradujem joj se i kažem: "Dobrodošla mašto moja...je li ti udobno ili ti treba još prostora u mom labirintu..."

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Za Karmen
      Tko bi se tebi nadao da ćeš doći i komentirati moje “maštarije”. Ugodno iznenađen!! Što se to s tobom dešava? Nekada si bila puno zatvorenija i nije se moglo doći do tvojih vrata labirinta. Tvoj način gledanja na život pa i maštu zasnivao se na onoj”malo bi a opet ne bi”. Znog toga si neopravdano zatvorilo sva vrata tako lijepog stanja kao što nam ga čini mašta. No još imaš vremena za sve pa i za maštu….

      Izbriši
    2. U mom slučaju mašta je moćna stvar...kad noćima ne mogu spavati posegnem za njom i donosi mi olakšanje, jer uspije kao pokretom ruke "maknuti" brige u stranu....uljulja me postepeno u san....osjećam se bolje ujutro jer se probudim rasterećena...u svakom slučaju, pozitivna sposobnost koju možda ne prakticira svatko, a trebao bi...

      Izbriši

Objavi komentar