MAGARAC, TO SAM JA

 
Danas nije rijetkost čuti gotovo u svim segmenti društva da se moje ime spominje. Nije to zbog toga što sam tv ili filmska zvijezda, niti zbog toga što sam političar. Da nije bilo jednog dobrog čovjeka, koji me je u svojoj basni proglasio glupim, jer sam krepao od gladi pored dva stoga sjena, vjerojatno nitko nikoga ne bi nazvao magarcem osim mene. Narode moj, ja nisam niti glup niti lud, a najmanje lijen, zločest i pokvaren, kako što su to neki ljudi.
Davno, prije 6000 godina u Egiptu na obalama rijeke Nil, čovjek me je doveo da mu pomažem nositi terete i obrađivati zemlju. Ja sam prva životinja koju je čovjek pripitomio i kao takvu upotrijebio. Za ovih šest tisuća godina više sam prenio tereta nego što teži kugla zemaljska. Rijetko sam nosio teret lakši od vlastite težine, verući se neprohodnim brdima i vrelim bespućima pustinje. Radeći teške poslove dobivao sam batine i često bivao gladan i žedan. Moje patnje bile su veće od patnji svih životinja zajedno.



Visok sam od 90-160 cm, sive, crne ili čak bijele boje. Imam kratku grivu, veliku glavu i uši, te kitnjasti rep. Sličan sam konju ali konj nisam. Razlikujemo se po mnogo čemu; izgledu, veličini, jakosti i izdržljivosti, te po zahtjevnosti. Imam mala i čvrsta kopita kojima se izvrsno služim na kamenom i pjeskovitom terenu. Konj je jači i može nositi teži teret, ali ne može proći terenima kuda prolazim ja. Duže živim od konja. I genetski smo različiti. Ja imam 5 a konj 6 lumbalnih kralježnjaka. Konj ima 32 a ja 31 kromosom.
Čovjek je mene i moju ženku prisilio na izvanbračnu ljubav, kako bi dobio veću i jaču, te izdržljiviju i manje zahtjevnu životinju. Ako ja vodim ljubav s kobilom roditi će se mula, a ako me moja ženka magarica prevari s konjem roditi će se mazga. I mula i mazga su jaka i radišna stvorenja, a u hrani i vodi malo zahtjevna, no imaju manu što su neplodne i ne mogu se razmnožavati.
Eto dragi moji. Uskoro dolazi vrijeme kada vam neću više biti potreban. Čovjek će magarcima vratiti slobodu i pustiti ih u prirodu tamo odakle su davno došli. Tako je barem obećao.
I na kraju da ne zaboravim; - U dugom vremenskom razdoblju u kojemu sam služio čovjeku bio sam dobar, miran i marljiv radnik. Zato me, molim vas, ne uspoređujte s nikim niti moje ime dajte onima koji su lijeni, glupi, zločesti, neuljudni i nepristojni. Magarac mogu biti samo ja i nitko drugi. Ponosim se što sam magarac !!
PS.
Hvala ti Mali Mate što si me ovjekovječio. Zavrijedio sam, jer sam svojim radom i skromnim životom zaslužio više nego neki ljudi. 
Ugledajte se na mene!

Do idućeg zapisa zdravi i veseli bili!
Vaš Mali Mate

Primjedbe