NAĐEMO SE ISPOD KOSTELE

 
Već više od jednog stoljeća izgovaraju se ove riječi. Imotska kostela, ispred stare pošte, bilo je od davnine mjesto mnogih sastanaka. I danas u vrijeme famoznih mobitela tradicija se nije prekinula. Kada se u Imotskom s nekim želite sastati onda je najbolje mjesto sastajališta u hladovini ispod bujne kostele. 
U Imotskom ima još jedna kostela (na Điradi), ali ni približno nije "važna" kao ova ispred stare pošte.



Važnost mjesta sastajališta činio je i Imotski autobusni kolodvor, koji je upravo bio tu ispod kostele. Mnoge sudbine Imoćana imale su početak ili su pak završavale u hladovini ovog tako lijepog i bujnog stabla.
Kada se odlazilo u vojsku, na školovanje ili u svijet trbuhom za kruhom, ispod kostele darivali su se zadnji zagrljaji za oproštaj, ali jednako tako ispod nje radosno su širene ruke u znak povratka u rodni kraj.
Nema sumnje, kostela je bila svjedok mnogih mladenačkih sastanaka. Nije trebalo puno govoriti gdje će se dvoje mladih sastati. Dovoljno je bilo utanačiti vrijeme sastanka, a mjesto je već unaprijed bilo određeno.
Priznajem, i ja sam imao sastanke ispod kostele. Dapače, tu sam dobio prvi poljubac. Bilo mi je toliko lijepo da nisam posve siguran jesam li ga dobio ili dao. No, nije važno, ali vjerujte mi, i danas mi je u sjećanju.

Do idućeg sastanka zdravi i veseli bili!
Vaš Ljubomir Topić (Mli Mate)

Primjedbe