OKIĆENI KAMEN

 
S pravom u narodu postoji mišljenje da je cvijeće najbolji pokazatelj ili prognozer rodnosti godine. Pogledajte ovo cvijeće. Ono raste na golom kamenjaru u izuzetno škrtim i zemljom oskudnim uvjetima, koje sam zbog toga nazvao cvijeće "kamenih livada". Narod mu daje naziv "divlje" cvijeće, naprosto jer je smješteno u slobodnom prirodnom prostoru, gdje ga nitko ne njeguje nego je prepušteno prirodi i njenim zakonima.
Primijetio sam da raste i cvjeta samo kada je godina izuzetno rodna.
Rodne godine mogu biti samo one godine u kojima ima dovoljno vlage i sunca, koji se izmjenjuju prirodnim ritmom. 
Kada su godine sušne, znači i slabo rodne, može se dogoditi da pet i više godina neće niknuti ni travčica, a kamoli ovakvi cvjetovi. Znači da cvijeće ima moć najave rodnosti godine. 


Prošlih nekoliko godina bile su manje-više rodne godine. Kiša je padala upravo onoliko koliko je trebalo, a sunca je zatim zagrijavalo tlo dovoljno jako da su ove stabljike izrasle tamo gdje se najmanje očekivalo. 
Lanjske godine između kamenja pronašao sam nekoliko lukovica. Posadio sam ih u tegle i ma koliko god sam se trudio da im imitiram uvjete koje su imali u prirodi, lukovice nisu niknule.

Zanimljivo je da se cvijeće nije pojavilo niti u teglama niti na "kamenim livadama" Vitrenika i Budine Grede, što daje sumnju da ima još nečega što utječe na rast i cvjetanje "divljeg" cvijeća.

Zbog prekrasnih cvjetova i mirisa karakterističnih za ovo podneblje neću odustati niti žaliti truda u nastojanju da ga uzgojim. 
To će mi biti izazov. Baš sam znatiželjan kakva će biti po rodu ova 2019. godina.

Zdravi i veseli bili!
Vaš Ljubomir Topić (Mali Mate)

Primjedbe

  1. Malo zemlje.Sunce.Komadić neba. To je sve što cvijetu u kamenu treba.. Kada se kamen raspukne mirisna ljepota iz njega iznikne.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ma bogme postala si pjesnički genije.....je li to spontano ili imaš potrebu izražavanja putem stiha..i jedno i drugo vezano je za hormone.....počelo je počelo....ha ha ha

      Izbriši
  2. Nisu to hormoni nego krstački geni. Moja strina Anuša, tvoja rodica uvijek je govorila u stihovima, ha, ha.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Da čuo sam da joj uskoro izlazi knjiga poezije pod nazivom "Crveno polje" u izdanju Matice krstačke...ha ha ha

      Izbriši
    2. Sjetih se jednog stiha kojeg sam od nje čula: "Na Jazbini kolonjska je voda, tu se kupa Lišnjića gospoda". Molim da se doda u knjigu........

      Izbriši
    3. Kumo moja da mi nisi kuma, pukla bi ti na gaćama guma

      Izbriši
    4. Ma bravo, eto vidiš da je Krstačanima "stihoklepstvo" u genima.
      Još kad me ovaj "nisam robot" ne bi zaj..... češće bi ja pisala!

      Izbriši
    5. Da, "nisam robot" nisam ja namjestio, nego program. Probao sam ga se riješiti ali nije išlo, pa prema tome muči se s robotom kao da sam to ja.

      Izbriši
    6. Jest da je dosadan ali nije on jači od mene, pusa

      Izbriši

Objavi komentar