ŽIVOT


Evo mene ponovno na blogu. Znadete da sam teško obolio, no sad se osjećam dobro. Markerske vrijednosti, kao pokazatelji zdravlja su se smanjile što je znak da zdravlje ide na bolje. Dobro je što sam počeo s liječenjem na vrijeme.
U vremenu dok me je bolest držala na nišanu, istina je da sam bio podvukao crtu ispod vlastitog života. 
Misli vođene nitima prošlosti stalno su sumirale životne rezultate. Nisam vjerovao kako me nekakvo teško stanje, a bolest to zasigurno jest, može ponukati da sam sebe zapitam, jesam li kroz život učinio sve potrebno i jesam li neke stvari mogao učiniti boljim i na vrijeme?
Bolest kao životna nezgoda ima silnu moć djelovanja na razum. Zato je istina kad se kaže kako se u vrijeme bolesti ljudsko biće promijeni ne samo tjelesno nego i duševno. 
Sumiranje rezultata vlastitog življenja stalno je prisutno kroz zbrajanje i odbijanje gubitaka i dobitaka. Sve se podjednako uspoređuje sa svim onim pravilima i mudrostima po kojima se život živio, djecu odgajalo i stvaralo kako bi se potrebno imalo. 
U svemu tome dobio sam dojam da gubici nastaju prvenstveno zbog odgađanja njihovog rješavanja, te da prošle borbe sada imaju veći značaj nego u vrijeme kada sam ih živio. 
Moja iskustva i znanje uvijek sam nesebično dijelio sa svima koji su bili  blizu mene i koji su imali potrebu da me saslušaju. I tako sam odlučio ponovno pokrenuti blog kako bi svoje zamisli i želje podijelio s vama ne ostavljajući ništa za poslije.
Probajte sa strpljenjem pročitati sadržaj i o njemu razmisliti. Vjerujem da ćete od toga imati korist. 
Da bi razumjeli što vam želim reći, za početak evo jedno svakidašnje pitanje; 
- kakav utjecaj na rezultate može imati značenje riječi "poslije", te može li"poslije"donijeti više i bolje od onoga ako učiniš i uradiš "odmah"?
 
 
Uvjeren sam kako ste kroz život i vi mnoge stvari odgodili ostavljajući ih za poslije iz prostog razloga što mislite kako je to „poslije“ vaše i da s njim možete raspolagati kako god želite. 
Kada bi nam “poslije” bilo putokaz ponašanja nisam posve siguran da ćete razumjeti kako će; kava "poslije" biti hladna….prioriteti će se "poslije" zamijeniti....godina će "poslije" završiti.....zdravlje će nam "poslije" biti lošije.....a djeca će "poslije" odrasti.....roditelji će "poslije" ostarjeti....te da će se svako "poslije" vrlo lako pretvori u "nikada".
Na "poslije" možemo odgovoriti vrlo jednostavno. 
Prvo što možemo učiniti je da se odmah maksimalno uključimo u vrijeme koje nam je preostalo ne ustručavajući se u njemu pronaći zanimacije koje nam se sviđaju. 
Drugo što trebamo učiniti je da počnemo "dodavati boje u naše sivilo "na način da sve što radimo uradimo sa srcem i razumom. Tako ćemo promijeniti vlastitu dušu i raspoloženje. Još ako sve to začinimo  osmijehom tada će nam i kopriva biti cvijeće.
Na kraju, promijenimo se odmah i nastavimo uživati u svemu što donosi vrijeme koje nam je preostalo. 
Pobjegne li nam vrijeme ma koliko god budemo brzo trčali nikada ga više ne ćemo stići. Jedino se sa "sada" i "odmah" može pratiti vrijeme. Zato, nikada nemojte "sada" pretvoriti u "poslije". Danas je pogodan dan. Taj trenutak, taj "poslije" upravo je sad! 
 
Zdravi i veseli bili!
Vaš Ljubomir Topić (Mali Mate)

 

 

Primjedbe