APEL GENERACIJI

 
Obnovljena stara kuća od kamena, moja djedovina, meni i mojoj obitelji pruža gostoprimstvo svake godine od početka petog do konca jedanaestog mjeseca. Ljeti, ma koliko god da je vruće, u kući je prosječna temperatura oko 18°C. Za svaki slučaj kuća je klimatizirana i svojim izgledom i položajem izazvala je znatiželju ne samo susjeda nego i nekih turista iz Švedske, koji bi u Zagori htjeli kupiti nekretninu. 


Otkada je makarsko priobalje postalo bliže, stare nekretnine su na visokoj cijeni. 
Iako su mi nudili više nego dobru cijenu nisam ni pomislio da bih kuću prodao.
Ma tko bi kod nas prodao djedovinu pa da je ponuđena cijena i "do neba".
Tu se rađalo i umiralo, voljelo i žulje nabijalo, sve kako bi se nešto imalo i mlađima ostavilo.  Zašto bih upravo ja tradiciju mijenjao. Nema šanse!
Kada za to dođe vrijeme, poći ćemo u vječnost. Neka to bude sa zadovoljstvom i s uvjerenjem da smo učinili sve za one koje smo stvorili.
No, prije nego što se rastanemo uvjerimo mlade da naš tradicionalni odgoj i ljubav prema obitelji i rodu svome ima smisla i da je to jedini i pravi put.



Mi smo zadnja generacija koja može i treba, učeći mlađe, plasirati stare tekovine i običaje u kojima rad, poštenje, ljubav i briga za svoje pokoljenje imaju neusporedivo veću vrijednost od obećanja lažnog sjaja, kojega se danas nudi s raznih strana.
Ako to ne učinimo mi koji smo rođeni u nekim manje bogatim ali poštenijim vremenima, zasigurno će se u odgoju prekinuti lanac tradicije. Prekinemo li tradiciju, ona se više neće moći vratiti. Dakako, takvo nešto ne smijemo dopustiti, jer nam budući naraštaji neće grešku oprostiti.!!
Zato, čuvajte i unapređujte ono što ste naslijedili od svojih roditelja. 
 
Do idućeg čitanja zdravi i veseli bili.
Vaš Mali Mate.

Primjedbe