BRAZDE


Ovaj trag kojega ostavljaju iza sebe snažni brodski motori, pomorci nazivaju brazda. 
Morske brazde u pravilu počinju na jednoj a završavaju na drugoj obali, ali postoje i one druge, životne brazde. Čuli ste barem jedanput u životu kako netko govori kako mu je neki događaj "urezao" brazdu u dušu ili pamćenje. 
U sjećanje mi naviru brazde iz onih idiličnih vremena u kojima kada si imao dvoje kupaće gaćice bio si bogatun, a ako si društvu mogao platiti piće, e onda je to bilo pravo bogatstvo. 


Jednako se rado sjećam i onih manje lijepih brazdi. Vjerujte mi na riječ, baš te manje lijepe, dublje su mi se urezale u sjećanje od onih drugih. Zbog toga ih vjerojatno pamćenje češće postavlja u područje razmišljanja. Preko njih sam po ne znam koliko puta sebe prekorio zbog učinjenih zločestoća.
Brazde se u naše duše urezuju dublje ili pliće, ali sve one izazivaju čežnju za povratkom na mjesto gdje su nastale, kako bi se u lijepim uživalo , a u manje lijepim izmijenilo ono što nije bilo dobro.

Na niti jednu od mojih brazda nisam posve ravnodušan.
Ako imaš dušu u tebi će brazda svoje učiniti. Najprije će nastojati popraviti ono što nije bilo dobro, možda će izazvati kajanje, suosjećanje ili pak traženje oprosta. Pitanje je samo vremena kad će sadržaj brazde doći u područje našega sjećanja. 

I tako, tamo na drugoj obali gdje je nekad brazda počela, ostalo je jedno nježno i uplakano stvorenje.
Od tada je prošlo puno vremena. Iako na drugoj strani obale neću nikoga
naći, ipak ću se vratiti, ne da bih likovao i slavio pobjedu, nego zato jer imam dušu....


Do iduće brazde zdravi i veseli bili!
Vaš Ljubomir Topić (Mali Mate)

Primjedbe