MOJ KVART MIRIŠE

 
Zbog zdravstvenih problema morao sam se vratiti iz Krstatica u Zagreb. Koliko mi je bio težak povratak iz rodnih Krstatica toliko mi je opet drago što ću biti, barem nakratko, prisutan u kvartu u kojem već dugo godina stanujem.
Mjesec je lipanj. Vrijeme kad cvjetaju lipe i ostalo visoko drveće. 
U mojem kvartu uskoro će cijeli prostor mirisati po rascvjetalim lipama.
Svake godine, dvadesetak dana u mjesecu lipnju, stanovnike Sigečice priroda privilegirano počasti s raskošnim mirisom lipa.
Ako vas put nanese u Zagreb navratite na moju Sigečicu. Tamo ćete u debeloj hladovini lipovih stabala i uz njihov medonosni miris doživjeti nesvakidašnji ugođaj. Dakako, sretnemo li se, obavezno se javite. Biti ćete počašćeni!


No, jeste li znali da je lipa bila kultno stablo starih Slavena? 
Slaveni su živjeli u lipovim šumama. U literaturi se spominje lipa kao sveto slavensko drvo! 
Slaveni su u lipovim šumama  sabirali med i vosak. Medovina ili medica bila im je omiljeno piće, a prema predaji Slaveni su održavali obrede i prinosili žrtve stablu lipe kao idolu. Uobičajeno je bilo i vjerovanje da lipa čuva čovjeka od zla i uroka. 
Običaji su se zadržao i kod Slavena koji su napustili staru domovinu, a nedavno Hrvati se odužiše lipi na neobičan način. Stotom dijelu svoje novčane jedinice dadoše ime - lipa.

Zdravi i veseli bili,
Vaš Ljubomir Topć (Mali Mate)

Primjedbe